top of page
  • Forfatters billedeKim Thorsen

Osmose så blev det bestilt

Opdateret: 9. dec. 2018

Jeg var meget i tvivl om, jeg havde brug for osmoseanlægget. Jeg bestiller en TDS måler og kunne se, at målingen var langt over 250 tds på hanevandet og dette overbeviste mig om, at jeg måtte have et anlæg.


Jeg havde store overvejelser om, hvilket anlæg jeg skulle købe samt hvor stort anlægget skulle være. Efter mange timers søgen blev det til forhandleren "Rent postevand", især fordi jeg synes hans videoer og forklaringer var rigtig gode.


Efter 20 min samling skulle anlægget testes. Det fik lov til at køre 10 min, hvorefter jeg målte vandt til 10 tds.

Herefter satte jeg det sidste filter på og vupti så målte den, til min store overraskelse, vandet til 0 tds.


Anlægget laver ca.20 liter i timen med pumpen og anlægget bør max. køre 60 minutter, hvorefter det skal have 30 min. pause for at køle strømforsyningen og pumpen. Et tænd-og-sluk-ur kan bruges. 


Anlægget skal jeg have sat op på en plade.


Links





19 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page